Sunday, April 10, 2011

Umrah.....

Bukan aku yg pegi umrah tapi Ayah, Mama & Ijam yg kali ini berkesempatan menjadi tetamu Allah....alhamdulillah !!! So, pada 8 March 2011 tempohari berangkatlah mereka bersama2 dgn rombongan jemaah2 umrah yg lain melalui CS Travel & Tour.



Mereka ke sana selama 15 hari ! Ikut rombongan 12 hari je tp extra 4 hari tu adalah di bawah penjagaan temanku yg di Arab, Mr Hisham baharith & his wife, Eshrag. Ayah,Mama & Ijam akan berjumpa dan menginap di rumah Mr. Hisham di Mekah & Jeddah. Thanks a lot mr Hisham & Eshrag for ur hospitality ! We really appreciated it !


Departure from KLIA jam 10:10 pagi via Qatar Airline. So, pagi2 lepas Subuh...aku,Ochia,Amril & Finaz skeluarga telah turut serta menghantar mereka ke Airport. Memandang hari tu hari keje dan sekolah, so sape2 yg sempat je la yg dtg..Mereka naik satu kereta dgn Amril while aku & Ochia another car with Finaz n family. Sebelum kluar rumah tu, Ayah membaca doa sket. Adusss, sedihnya suasana di rumah pagi tu....tau je la Ayah....cepat emosional uwaaaaaaaa.....



Tiba di Airport lebih kurang pkul 8 pagi. Jemaah lain dah ramai yg menunggu. Tapi tak perlu risau coz Ayah, Mama & Ijam dah checked in dari rumah ! Sampai je kt Airport, trus checked in luggages je....3 big luggages & 2 hand luggages....


Sementara menunggu ijam menguruskan smua urusan, tiba2 aku ternampak akan seseorg yg familiar kt kaunter check in sebelah kaunter Ijam check in tu....agak tak brape jelas sbb org tu bertopi ! Tenung punya tenung...hah! btul la tekaan ku tadi tu....Insan yg aku maksudkan ialah sorang pelakon & pengarah yg terkenal iaitu Rosyam Nor !! ;-) Dia pun tgh check-in kat kaunter Qatar Air jugak ! Nak panggil ke tak, bisik hati kecilku hehehe....bkn ape, aku mmg minat giler dgn Rosyam Nor ni....smua drama2 dia aku tak pernah miss utk tgk...so, aku ingat klau Rosyam Nor tu sudi, aku nak la bergambar kenangan dgn dia.....


Sedang aku dok libang libu tu, tiba2 Finaz dgn beraninya telah memanggil Rosyam Nor tu utk bergambar bersama ! Adusss, kus semangat rasa nak gugur jantungku hahaha dpt bergambar dgn artis pojaan hatiku hikhikhik.....tak sempat nak panggil Ochia (coz Ochia bwk kamera hubby yg canggih tu)....trus je Am snap foto ni via h/phone dia.........



Tadaaaaaaaaaaaa..........alhamdulillah, dpt akhirnya aku bergambar dgn abg Rosyam ni heheh wlwpun gambar a bit blur...ape2 pun, thanks to Am for the quick snap !!!



Ok...berbalik ke citer umrah ni.....


Dah selesai smua urusan, apalagi....time utk berposing la plak !!!! ;-)










Upacara bersalam2an,bermaaf2an dan berpeluk2an..............sebelum memasuki balai berlepas......












Semoga Ayah,Mama & Ijam selamat pergi, selamat kembali dan dipermudahkan urusan umrah mereka di sana....amin !! Rosyam Nor turut berlepas bersama2 dgn Ayah,Mama & Ijam via Qatar Air juga ;-) "Selamat Jalan juga diucapkan buat Rosyam Nor sekeluarga...........;-)





No comments:

Post a Comment