Saturday, April 2, 2011

Auleeya's Akikah,1st Birthday & House Warming

6 March 2011....... Aku sekeluarga telah menghadiri majlis sepupuku, Edy & Fara di Kajang. Mereka yg baru berpindah ke rumah baru mereka, berhajat mengadakan house warming mereka serentak dgn 1st birthday & akikah anak sulung mereka, AULEEYA ! Majlis bermula jam 3 ptg dgn bacaan yaasin & tahlil....diikuti dgn doa selamat dan marhaban buat si comel Auleeya. ...posing dulu sebelum menikmati hidangan yg disediakan....ade nasi arab tp aku mkn nasi lauk kampung; sambal sotong,ayam goreng berempah,daging masak lemak cili api with belimbing buluh,sayur campur dan ulam2an....dessert plak ade pelbagai jenis kuih muih(sampai tak ingat hehehe)...air teh tarik & air oren...
- my beloved mom with her lovely sisters & relatives -




Isyia tak melepaskan peluang utk berposing jugak hehehe.....tapi babanya pulak yg malu-malu kucing ;-)


But not to her mom.....cepat2 masuk enter frame...itulah sporting namanya....iye tak, Naz ??





Selesai smua tetamu menikmati hidangan, tibalah pula acara yg ditunggu2....AULEEYA 1st BIRTHDAY CELEBRATION !!! Ade special apperance iaitu Mr Clown telah sudi menghadirkan diri bagi memeriahkan birthday blast Leeya tp tgk muka Leeya tu, cebik dan mcm nk nangis. Kenapa Leeya jadi camtu is because Leeya takut dgn Mr. Clown ! Aduh,aduh....aku ingat babies & budak2 mmg suka dgn Mr.Clown but not for Leeya ! Ksian Leeya....terpaksa la ibu dia dukung je dia sepjg berlangsungnya acara birthday party tu......




Ingatkan Leeya aje yg takut dgn Mr.Clown, rupa2nya Isyia pun takut jugak ! Jenuh la baba dia dukung dia juga....hahaha....klakar la budak2 skrg,takut dgn Clown. Klau time aku kecik2 dulu pantang jumpa Clown, mesti berebut-rebut nak main dgn dia.......



Red valvet cake ni adalah hasil tangan Puan Dian, Leeya's aunty (kakak ipar Edy, biras Fara....). Cantikkan kek ni....while Barbie's choc cake tu adalah from Leeya's aunty jugak (Fara's sis in-law,klau tak silap....)



....siap ade decorative black board lagi........;-)



Isyia takut dgn Mr Clown tp nak main dgn belon....camane tu ? Aku tak ingat camane belon ni bleh berada di tgn Isyia....tp yg pasti lepas dpt belon ni barulah aku dpt bergambar dgn Isyia.....


Mama Isyia pun tidak melepaskan peluang bergambar dgn belon hahaha.....adik aku yg sorang ni mmg sporting klau diajak bergambar.....thanks sis !! Jadi kanak-kanak ribena awak bila dpt bergambar dgn belon tu......




...inilah hadiahku utk Edy & Fara sempena house warming diaorg......harap sudi menerimanya....



Sebenarnya aku tak tau nak belikan hadiah ape utk Auleeya....nak beli baju takut saiz tak ngam....nak beli toys, kebanyakkan toys yg ade kt pasaran mcm tak brape sesuai la dgn Leeya yg baru 1 year old. So, vase ni la yg sempat aku grab.....Lagipun,mase Auleeya lahir setahun yg lalu, aku dah present utk dia dah....so,this time utk Ibu & Daddy dia pulak.....;-)



No comments:

Post a Comment