Saturday, April 2, 2011

Rosak lagi !!!

9 February 2011 - one day after birthday Mama :- Keretaku buat hal lagi ! Tiba2 temperature naik mendadak ! Ekceli, it happened mase birthday Mama (8 February 2011). Mase tu, aku on the way nk balik dan lepas jemput Ochia from school; dan on the way juga utk ke Four Season, ambik birthday cake Mama.... Since nk celebrate birthday Mama, so the next day nya baru aku pegi workshop. Early morning aku dh sampai kt workshop yg terletak di Jalan Melawis, Klang. Nasib baik takde ape2 yg berlaku sepjg perjlnan aku dari rumah ke workshop. Lagipun, mungkin sbb pagi la kot....cuaca kt luar blom brape panas lagi..... Rupa2nya kipas Gen 2 ni yg dah terbakar !!!
Adoiiiiiiii....terbang lagi RM aku huhuhu....biase la, spare part Gen 2 mmg mahal ! Cina workshop tu quoted me RM450 for the fan ! Aku taknak amik risiko,trus called Proton dan tanya harga about the same fan. Org kt Proton ckp mmg fan Gen 2 mahal ! Klau kat Proton dlm RM 460- RM 480 ! Llgi la mahal klau beli dari Proton. So, bila aku dah tau range pricenya aku pun called Ayah, mintak tolong Ayah negotiate dgn cina workshop tu. 7 minit Ayah bersembang dgn cina tu, at last cina tu agreed for the price of RM 420.


Thanks Ayah, for the negotiation ! Dpt Ina saved RM30 ;-)



p/s : to my Gen 2, harap2 lepas ni tak merajuk lagi ye.....penat la nk pujuk klau asik merajuk je....sayangggggggggggg Gen 2 muahhhhhhhhhhhhhh




No comments:

Post a Comment