Tuesday, April 12, 2011

Kuih abuk-abuk.....

Kwn2 penah dgr tak kuih abuk2 ??? atau ade yg dah penah mkn ??? ke ade yg tak tau apakah itu kuih abuk2 ??? hehehe....

Aku mmg tau kuih abuk2 ni....sejak kecil aku dh pandai mkn kuih ni hikhikhik....dan ia menjadi salah satu kuih kegemaranku sampai la skrg !

Baru2 ni kat FB kwnku, Puan Izura tertulis & tertepek gambar kuih abuk2 ni....terkejut aku melihatnya....


Ini dia rupanya kuih abuk-abuk.............



Aku terkejut bukan sbb ape tp sbb aku konfius hahaha.....selama ni kuih abuk2 bagiku adalah kuih sagu yg warna merah bersalut kelapa tu ! Rupa2nya aku salah huhuhu....yg merah tu namanya kuih sagu ! Klau the real kuih abuk2 ni, mmg la aku tak penah mkn !


Teruja utk mencubanya, di pagi Selasa (15/5/2011) selepas aku sapu2 daun kering kat rumah Ayah n Mama....aku pun singgah la kat gerai nasi lemak Pak Ismail @ Andalas ( aku tau ni pun, Izura la yg bagitau....TQ Zura ! ). ..Aku pun belilah 2 ketul !


Setelah cuba mkn....barulah ku tau, manis sgt2 rupanya kuih ni....but not bad. Boleh la ditelan oleh tekakku ini ;-) tapi klau nk mkn lagi,rasanya tak brape minat la. Beli 2 ketul,utk Ochia seketul. Tapi,anak daraku tu....biase la....bukannya suka sgt mkn kuih yg agak2 'pelik' baginya.....



Nak tak nak dan syg nk buang, aku pun perabihkan juga 2 ketul kuih abuk-abuk tu......huhuhu



p/s : teringin plak nak mkn kuih sagu merah....nak buat ke nk beli ??? mcm nk beli aje tp klau beli dpt sket, klau buat puas lah mkn hahaha.....





No comments:

Post a Comment