Saturday, June 20, 2009

My first try buat kek......







kan bday aku hari tu aku dpt hadiah oven dr my hubby n anak2...so,ni la 1st try aku guna oven tu...ekceli dah lama punya entry just that aku tak berkesempatan nak publish immediately lepas kek aku siap...soriiiiii !
ni kek sandwich,resepi mama...tgk la 'hitam' menawan kaler kek aku tu hehehe...camne tak itam, 1st time rasmi guna oven baru...so,setting dia agak lari sket...padahal,ikut resepi bakar slama 30-45 minit tp kek aku ni 20 minit dah nampak kuning dah...slow down the temperature,sebelum 30 minit dah nak 'hangus'...so,bila aku cucuk tghnya tgk2 dah masak...trus la angkat! agaknya kalau aku tunggu juga smp 30 minit,mau rentung kek aku hehehe....
hmm,menurut hubby n anak2 aku wlwpun hitam, tapi rasanya tetap sodap...mama n cikdah pun bagi aku "A" for this try...thanks smua...insya-allah,lps ni aku akan try lagi buat kek2/biskut2 yg lain plak..

No comments:

Post a Comment