Monday, June 1, 2009

Entry2 'basi/lapok/lama'

3 MEI 2009 - MY BIRTHDAY & KENDURI DOA SELAMAT

Hari ni merupakan hari ulangtahunku yg ke-38 thn...alhamdulillah pada saat & ketika ini aku bahagia dikurniakan keluarga,suami & anak2 serta...keadaan kesihatanku yg baik dan sihat sentiasa....mudah2an aku dipjgkan umur serta sihat & bahagia slalu hendaknya....AMINN !!!


hmm,bday aku thn ni hubby & anak2 telah membuat 'kejutan' pd tgh mlm 3 Mei tu (tepat2 kul 12 midnite !) aku ketiduran sambil watch drama kat tv3 mlm minggu tu...tiba2 aku dikejutkan oleh anak2ku suruh naik atas,tido kat dlm bilik...sedang aku mamai2 tu,suddenly aku dgr 'happy bday' song versi piano yg dimainkan oleh Ochia n di dpnku 'tersergam' sebuah kotak yg besar & sebiji kek !! Masih dlm keadaan antara sedar dan tido tu aku telah disuruh meniup lilin yg terpacak kat atas kek...sambil tu skali lg lagu 'happy bday' berkumandang di udara...kali ni dinyanyikan live oleh hubby n anak2ku...

memandangkan aku nak cepat masuk tido,aku pun dgn pantasnya tiup kesemua lilin spt yg dipinta...jenuh aku menghembus namun lilin2 tu tak mau padam...aku try lagi dan lagi....tapi still camtu gak...mase tu aku mula laa nak marah...dah la aku nak tido tp knape lilin2 tu tak terpadam wlwpun dah sekuat ati aku menghembusnya !! melihat keadaan ku yg nak 'ngamuk', akhirnya hubby n anak2ku pun menjerit :

Hubby n anak2 : kesian mama....sampai bila2 pun mama tiup lilin tu takkan padam...
Mama : Hah???!! knape plak??
Hubby n anak2 : kitaorg letak lilin 'magic' hahahaha....
Mama : ishhkk...laa,iye ke?? korang ni..patut la mama pelik..tak baik tau buat camni, penat mama tiup je..

...mmg btul pun, hubby n anak2 telah meletakkan lilin 'magic' kat atas bday cake aku tu..ishhkk,mmg really diaorg nak surprise kan aku....wlw ape pun,thanks a lot to my hubby,Ochia n Adik....mama really appreciate ur effort in organising my surprise bday celebration utk thn nih...love u all a lot !! muahhhhhhhhhhhhh

btw,kotak sebesar alam yg aku dpt mlm tu is an baking oven...yes,aku mmg tgh usha2 nak beli oven...tiba2 dpt as bday present plak...thanks hubby n anak2....

psssttt: mcm tau2 aje mama nak beli oven?? adakah ini kebetulan??? atau u all ade terdgr ckp mama?? hehehe....

my 38th bday cake...without the 'magic' candles....
yummy yummy...delicious choc cake ni... TQ


ini lah hadiah spesel yg aku terima dari hubby n anak2ku...
TQ so muchhhhhhhh

-----------------------------------------------------------------------------------------------

kebetulan juga pada bday aku nih,ayah n mama dah sepakat nak mengadakan kenduri doa selamat sempena :-

(1) selamatnya mama menjalani pembedahan peti suaranya 2 bln yg lepas di PPUM

(2) selamatnya Ijam dari sebarang penyakit serius setelah ujian endoskopi dijlnkan di SJMC

(3) selamatnya Finaz melahirkan cahayamata pertamanya pd 30 Mac 2009 (baby girl)

alhamdullilah,ramai gak tetamu yg dtg...terima kasih smua !!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

30 APRIL 2009 - HARI SUKAN SK(P) METHODIST,KLANG
acara telah diadakan di pdg sekolah pada 30 April 2009 jam 8 pg...ia merupakan acara tertutup utk pihak sekolah shj...para ibubapa dan penjaga adalah tidak dijemput tapi aku dtg jugak sbb aku ingat acara sukan spt ni kebiasaan nya merupakan acara terbuka yg melibatkan ibubapa dan penjaga....so,pg2 lagi aku dah ade kat sekolah (aku tak balik lps antar Ochia pg tu)

lps amik gambar lebih kurang aku pun amik keputusan utk balik je..segan juga rasanya nak stay lama2 tp nasib baik la ade sekumpulan parents yg sama mcm aku dtg juga utk snap gambar je....
so,inilah sebahagian gambar yg sempat aku snap...(utk p'getahuan pada hari tu Ochia jd Komander dlm kumpulan Kadet dia)

perarakan masuk bdn beruniform Tunas Kadet Remaja Sekolah

























Bdn beruniform PBSM sekolah berarak masuk














Rumah Merah berarak masuk













Rumah sukan Ochia (ungu) pula mengambil tempat









No comments:

Post a Comment