Thursday, June 18, 2009

My BAD daY !!!

Minggu lepas, 9 Jun 2009 spt biase cleaner aku dtg umah utk keje..mmg aku amik dia keje once a week every Tuesday slama 4 jam utk bersihkan umah aku..dah 2 thn dia keje dgn aku..nancy namanya,org Mynmar...slama 2 thn dia keje takde masalah ape2 tp dia pernah luahkan perasaan dia kat aku yg dia dah tak tahan keje kat M'sia nih sbb bos dia skrg nih kerah dia teruk2...tapi aku setakat dgr je la citer dia tu....



so,dipendekkan citer, hari dia keje kat umah aku last week dia buat hal ! mse tu aku n anak2 kat tingkat atas coz dia nak start nak ngemas kat tingkat bwh..bila aku turun balik (abt 10 minit kemudian), aku tgk keadaan living hall aku tunggang langgang !!! aku tak kisah lg sbb mmg biase camtu kalau time cleaning..so,aku ke dapur nak start masak..keadaan sunyi sepi je...aku pun panggil2 la si nancy but no respon...puas la aku carik dia keliling umah tp tak jumpa..yg aku jumpa beg n uniform dia beserta dgn duit RM20 atas beg keje dia...check kat luar,kasut dia dah takde ! Sah la nancy dah lari...mase aku sedar tu lebih kurang kul 11:40 a.m..so,abt kul 12 gitu aku trus called bos dia, Sugenthi to inform ape yg telah berlaku....



hmm...bleh Sugenthi marah2 salahkan aku sbb worker kesygan dia dah lari...dia kata it happened kat umah aku so aku kena bertanggung jawab ! Eh ! salah aku ke?? aku dah check dgn smua pihak,definately bkn salah aku...tp aku bleh tlg bagi kerjasama dgn bg statement kt polis,imigresen,agent maid etc....tp Sugenthi tak peduli,dia still tak puas ati dgn aku...ckp aku ade komplot nak larikan pekerja dia....ishhkk,suka ati mak bapak dia tuduh2 aku camtu !!!



Dipendekkan citer,aku malas nak called dia...aku just diamkan diri sampai la kelmarin (16 Jun 2009) di mana sepatutnya Sugenti antar worker dia utk keje kat umah aku...tunggu punya tunggu smp kul 9 a.m takde pun dia antar....aku pun dgn baik ati called la dia to ask...bleh dia tengking2 aku ckp camane nak antar coz tak cukup pekerja...eeeeee,tensen btul aku dgn org camni...so,aku putuskan dgn dia nak terminate her service lg senang....



sekian shj kisah malang yg telah menimpaku.....



p/s:- patut la seminggu sebelum nancy buat hal,dia dah takde mood nak keje...even,siap bagi aku n anak2 baju lagi....

No comments:

Post a Comment