Wednesday, January 19, 2011

GREEN BEAN SOY DRINK

Assalamualaikum wr wb.....



Salam semua....



Kali ini aku nak sentuh tentang minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng, jenama salah satu pembekal minuman ringan yg tak asing lagi di rantau ini khususnya Singapura & Malaysia. I got this info via email from my fren,so i would like to share with u all here........














"Semasa saya ke sebuah pasaraya tempatan,terpandang saya ke arah minuman ini yg saya pikir adalah salah satu keluaran terbaru YHS. Iye la, apakah agaknya bahan2 yg terkandung di dlmnya ?? So, i pick up one and brought to office. Tapi,alangkah terkejutnya saya bila membaca ingredients nya.......



....cuba lihat dekat-dekat.........



Apa ke benda ni ? Rupa2nya E471 is derived from pig ! Masya-allah...dah takde lagi ke sumber yg baik,yg murni, dari mana pihak pengeluar nak dapatkan bahan atau sumber utk membuat produk minuman mereka ??


Tidakkah mereka peka dgn pengguna2 Islam yg sememangnya ramai yg telah terbiasa dgn minuman yg mereka bekalkan atas nama YHS ???



Belek punya belek...hah,patutlah. Minuman ini diperbuat di......di negara yg mmg dah tersohor bubuh melamine dalam susu !!! "





p/s : do not also drink FANTA APPLE , as it contains (E211 , E224)....Fat of Pork (PIG) !

No comments:

Post a Comment