Wednesday, January 5, 2011

Accident !!!

Uwaaaaaaa....sedih btul aku pada pagi Jumaat, 24/12/10 tempohari ! Ini semua gara2 LONTONG KLANG punya pasal....iye la, klau aku tak kluar sbb nk mkn LONTONG KLANG ni, mungkin aku tak akan ACCIDENT !!!




It really happened early in the morning ( dlm pkul 8:30 pagi gitu)...mase tu aku baru sampai kat Restoran Lontong Klang @ Bdr Botanic, Klang....baru je msuk keta lps 'tapau' lontong...




Aku ambik masa gak nak kluar dari parking sbb keta agak byk melalui jalan utama dpn Restoran Lontong ni...bila line dh clear, aku mula slowly out from the parking with of course my car signal is on.



Tiba2......gedegang !!!! Motor telah melanggar keretaku !! Kus semangat ! Aku pun terkejut !!! Motor tu telah meluru laju dan melanggar pintu kereta driver (my side la)...tak terkata aku dibuatnya sbb terkejut sgt2 !!! Mat motor yg melanggarku tu bkn warganegara M'sia sebaliknya org Indon ! "Tu dia,warganegara asing...hmm,mcm ni lagi sofistikated la urusanku," bisik hati kecilku..


Nasib baik,kebetulan mase kejadian ramai org dtg membantuku. Kebetulan juga diaorg smua tgh breakfast kat Lontong Klang tu...smuanya pkat dtg mendptkan aku & mat Indon tu...dlm ramai2 org tu, adalah sorang polis. Dialah yg byk menolongku checked smua identiti Mat Indon tu. Rupa2nya Mat Indon tu dh 11 tahun dok kt M'sia with all his working permit still valid till December 2011 !



Nak settle kat balai polis, Mat Indon tu taknak. Aku pun malas ! Dia nk settle by paying me. Aku mintaklah RM500 tp dia kata dia hanya bleh byr RM200 je ! Kejap tu, bila boss dia dtg, dia slow talk dgn boss dia, trus aku dpt RM400. Itupun boss dia (Chinese) mcm tak puas hati gak dgn aku,ajak pegi settle kt balai polis. Aku setuju je tp tu la, si Mat Indon tu ckp nak byr kat aku je...aku suspect maybe motor tu bkn motor dia.....




Nak kata keta aku teruk sgt tu takde la, cuma 'cacat' kat bahagian pintu drebar & mud gard area. tapi dh accident....takde sape pun mintak nak accident kan huhuhu.....



Ptg tu jgak aku terus bwk keta aku ke workshop ketuk & cat. Antara 3 kedai yg aku pegi, hanya satu kdai je yg quote aku with a reasonable price, RM400 ! Meaning, ngam2 je duit yg aku dpt dari Mat Indon tu utk byr repair kereta ku itu.


Alhamdulillah...aku tak mengalami ape2 kecederaan in this accident.....selain dari rasa terkejutttttt.... :-( Hmm,apalah malangnya nasibku.....punya la aku cermat & berhati2, kena jugak !!! huhuhu............


Ketaku cuma 2 hari je masuk 'ICU' ! Tapi disebabkan mase nk ambik keta tu, hujan tersangatlah lebatnya smpai aku tak bleh nk kluar rumah. Infact mechanic tu pun suruh ambik keesokkan paginya aje.....Jadilah 3 hari ketaku berehat @ 'ICU' :-(

No comments:

Post a Comment