Wednesday, December 8, 2010

Nasi terlembik ???

Ape menu korang cuti semlm?? (cuti Maal Hijrah)... Sure masak special,maklum la hari cuti kan....;-)


Aku hari ni off dari memasak coz En.Hubby ajak mkn sushi huhuhu (although tekakku tak bleh telan.....pegi jgak la, tp aku mkn tempura...)


So,pernah tak bila masak nasi, nasi korang tu terlembik???



hahaha.....bkn diriku yg empunya nasi lembik ni tapi aku terbaca kt FB, my fren letak status dia :

"adoyaiiii, bengangnya aku hari ni ! tak penah2 masak nasik terlembik, hari ni plak ia bleh lembik huhuhu...."


Ksian kawanku tu....so,aku pun komen status dia dgn petua utk mengelak nasi lembik...petua ni aku dpt melalui pembacaan ku di FB Selera Emas Catering (one of the website penyediaan mknan & minuman {Katering} ) . I would like to share it with u all here....


Petuanya ialah masukkan 2 biji telur ayam yg telah direbus ke dalam periuk nasi. Biarkan seketika. Hasilnya, nasi akan kering dgn sempurna.


To my fren, Ipah....cuba2 lah petua ni supaya nasi yg awk masak tu tak lembik lagi ye hehehe....
Good Luck !!!

No comments:

Post a Comment