Monday, August 2, 2010

Penangan 31hb....

Last Saturday, 31st July 2010 adalah seperti hari2 biasa yg lain. Tiada apa yg istimewanya 31hb ni. Suddenly,bila aku online FB, my cousin Farawahidah Aris updated her status as : "happy baskin robbins day!! get ur ice cream today n get 31% discount!! hehe a treat b4 puase.."

Hmm,baru la aku teringat pasal Baskin Robbins ni hehehe....hajat di hati nak la singgah,maklum la dekat je Baskin tu dgn rumah aku...aku baru plan sdiri je,blom inform kt hubby n anak2...So,as usual pkul 12pm every Saturday aku akan fetch Ochia from her co-curiculum...masuk2 keta je Ochia terus bersuara :

Ochia : Ma, hari ni brape hb??
Aku : 31hb la...knape??
Ochia : Hah ! Jom kita mkn eskrim nak tak??
Aku : (gulp..terkedu kejap aku) Mkn eskrim kat mane plak?
Ochia : Kat mane lg...BASKIN ROBBINS la...kan hari ni ade diskaun 31% ??
Aku : (pucuk dicita ulam mendatang hehehe)..a'ah, terlupa plak mama Baskin ade diskaun (saje je aku jwb camtu hikhikhik)


Mase kat parking tgk mcm tak ramai org...tp bila dah enter Baskin Robbins,tu dia....crowded nya mcm pasar mlm ! Aku dah malas dah nak beratur2 ni...tp Ochia insists. Tak sampai hati plak aku...bila amik nombor giliran, ini nombor kami...


Nombor mase kami sampai tu nombor 87 ! Meaning lagi 50 numbers lg turn kami huhuhu...lamanya !! Kami plan nk balik kejap and dtg balik another 1/2 hour..tp bila tgk queue moving fast,kami pun stayed back la....





After abt an hour waiting, at last berjaya juga kami mendptkan eskrim Baskin Robbins ni hehehe...flavours smua Ochia yg pilih,sampai 4 flavours : Choc Chip+Choc Moist+Jamoca Almond Fudge+Caramel ape ntah (aku pun dah lupa)

Sampai je kat rumah,solat Zohor dulu. Pastu...terus ngap la apalagi.......
Jemput mkn....yummy yummy !!! (terpaksa lupakan diet aku utk sementara waktu hahaha)





No comments:

Post a Comment