Thursday, February 18, 2010

Unplanned activities....

Hari ni hubby dah start keje after a long CNY holidays ! Begitu juga dgn Adik yg dah mula bersekolah...cuma Ochia je yg masih lagi bercuti until next week ! Hmm..ade la teman mama di rumah...
selesai je dgn keje umah,aku pun bersarapan la dgn Ochia. Menu pg ni nasi goreng aje...mase tgh sarapan tu hubby called mintak tolong dtg ofis,antarkan pen drivenya yg tertinggal ! Alahai,malasnya aku nak drive setelah lama aku 'bercuti' dr menjadi drebar hehehe....nak tak nak dan dgn rasa kesian kt hubby,aku n Ochia pun dgn pantasnya bersiap-siap menuju ke Toyota,Shah Alam...ekceli aku dh plan dgn Ochia nk pegi bank atas urusan tukar status A/C Ochia dr kanak2 ke remaja. Maklum la Ochia kan dah ade I/C sdiri skrg nih...takpe la,nnt balik dr Shah Alam pegi la bank.....
tapi lain pula jadinya....lepas jumpa hubby,rasa malas plak nk balik ke Klang hehehe...aku & Ochia mula plan mcm2 sementara masih di Shah Alam lagi...jln punya jln akhirnya Ochia ajak aku main bowling...kira training la coz next month ade tournament. Ochia kan terpilih utk wakil sekolah...so,ke Ole Ole Super Bowl,Seksyen 18 Shah Alam kami ber bowling hehehe....
Kami sampai mmg awal abt pkul 10:30 pagi...so dpt la early bird price which is RM10/person/3 games ! since Ochia student,dpt diskaun lg i.e less RM1 = RM9/3 games ! masing2 tgk jam...eh,sempat lg klau main 3 games until nak jemput Adik from school pkul 1 pm...so,kami pun grab la early bird promotion tu....


tak brape syok la main kt Ole Ole nih...(cewah,alasan sbb tak pandai main hahaha)...maybe sbb kami dah biase main kt Ampang Superbowl kot..tu yg rasa lain dgn lane2 dia...score kami pun tak seperti ape yg kami harapkan...Ochia la yg frust coz cikgu dia ckp score jgn kurang dr 80 utk yg beregu..klau individu,score must be more than 100 !
1st game : Ochia 74 , me : 98
2nd game : Ochia 68 , me : 126
3rd game : Ochia 79 , me : 103

Lepas fetch Adik from school, we had our lunch at A&W..mmg dh lama kami tak mkn fast food ni...sesekali pekena,alhamdulillah kenyangggggg ! byk menu baru kat A&W skrg..Ochia mkn beef burger, Adik plak cheese burger...aku tak tau nk mkn ape try la menu baru,apa ntah nama dia...rasanya chicken burger with a bowl of salad...air sudah tentu root beer float....


Ptg harinya pula,as plan earlier aku bwk Ochia pegi bank utk urusan pertukaran status A/C nya..punya la ramai org kt bank,keadaan dah jadi mcm kat pasaraya aje huhuhu...almost sejam juga kami kt bank....nasib baik la laju je service org bank hari ni....TQ !
Pkul 5 ptg,smuanya dah selesai..aku yg keletihan hanya mampu menyediakan kuay teow goreng je utk dinner kami mlm ni....



No comments:

Post a Comment