Sunday, February 21, 2010

Movie time.....

Last Friday (19/2/2010) aku,anak2 & cikdah berpeluang tgk citer Adnan Sempit kat TGV AEON Jusco Bukit Tinggi,Klang.

Asalnya, tak pernah terdetik pun dlm hati aku nak tgk citer ni, tapi lepas aku baca paper kata sambutan dahsyat, collection dia dah menandingi citer Jangan Pandang Belakang, there must be something good about this film. Dengarnya collection on 1st Saturday tayangan dekat2 rm900 ribu....wow...utk local filem kira dahsyat tu....benda ni semua la yg buat aku tertarik nak tgk citer ni....plus, ader sikit masa terluang smlm, so aku pun layan la citer tu....

Mula2 aku dgr Adnan Sempit, film dari MiG, David Teo, Ahmad Idham pengarah dia, aku dah cam boleh agak la camna citer tu....pastu sebb pelakon dia Shaheizy Sam, buat aku tak berapa tertarik nak tgk.....cuma Intan Ladyana tu ader la faktor menarik sikit la...hehehe.... Persepsi awal aku, citer ni mesti ala2 citer Remp-it or Impak Maksima je, cuma dia buat dlm versi kelakar......

“I don’t want banana fruit two time.”

Itulah salah satu ayat dalam filem Adnan Sempit yang membuatkan panggung wayang menjadi huru hara dengan gelak ketawa para penonton. Memang ianya merupakan sebuah filem Melayu yang Wajib Tonton bagi tahun 2010 kerana dipenuhi dengan lawak jenaka yang pasti membuatkan penonton tidak kering gusi.

So, overall pada aku Adnan Sempit menghiburkan.....better than citer2 Senario, better than citer2 Prof. Razak.... boleh layan gelak la....ader part2 yg kelakar.....my fav part masa Adnan speaking english dlm bilik meeting.....citer yg sesuai utk release tension.....hiburan ringan yg bagus.... Tapi klu aku nak compare dgn citer2 Afdlin Shauki, aku still rasa citer Afdlin lagi best...... Kalau nak kasi bintang daripada 5 aku kasi 3 la.....

- sekian -

2 comments:

  1. Smlm pi Jusco nak tengok filem ni la.... tot2 sit dah fully booked... Balik dgn kehampaan la

    ReplyDelete
  2. Alahai,ksiannye...kena cepat Min coz filem ni dah lama di pawagam..now extended atas permintaan ramai (staf TGV tu la yg habaq kat Na)..apa kata celebrate bday mlm ni kt panggung??? hehehe....

    ReplyDelete