Sunday, February 1, 2009

Salam Perkenalan....

Assalamualaikum smua....

Salam perkenalan dariku, NOTTY CINDERELLA ! Itu hanya nama penaku je...
knape NOTTY CINDERELLA?? sbb sejak kecil lg aku mmg suka akan karakter Cinderella ni...tak tau la knape? mungkin sbb Cinderella tu cantik kot hehehe...NOTTY tu plak teman2ku yg suka dgn gelaran tu..suka sgt nyakat aku ckp "awak ni naughty la","awak ni suka kacau sya","why u always like to look at me" etc....bkn diaorg bermaksud sgt ckp aku naughty suka kacau diaorg...yg sebetulnye menurut diaorg,diaorg "rimas" dgn gurau senda dan lawak jenaka yg aku slalu kenakan ke diaorg....so,bila aku kenang2kn kembali nostalgia2 lama tu akhirnye akun pun decide nak kekalkan ke'notty'an aku tu utk diabadikan di dlm blogku yg tak seberape ini....

Nama sebenarku adalah Muzlina Binti Abd. Mu'az...lahir ke dunia tanggal 3hb Mei 1971 tepat jam 02:30 pagi di Hospital Besar Klang...aku adalah anak sulung kepada pasangan Abdul Muaz Bin Ibrahim dan Samsiah Binti Salikin iaitu ayah dan mamaku yg tercinta...juga merupakan cucu sulung kepada datuk dan nenekku (ayah dan bonda mamaku yg ku panggil Atok Aki dan Wan Ambut)...manakala di sebelah parent ayahku (yg ku panggil Atok dan Nenek) aku adalah cucu ke-5 mereka...tp aku tak sempat nak kenal sape Atok,camane rupa dia sbb Atok telah pulang ke rahmahtullah sblm aku dilahirkan iaitu pd thn 1970 ! Hanya dpt melihat gambar2nye aje...

Sebagai anak sulung dlm keluarga,tentu skali aku sgt syg pd adik beradikku yg lain...aku mempunyai 2 org adik lelaki (Amril & Ijam) dan sorang adik pompuan (Finaz)..kami sama2 membesar di rumah ayah mama di Tmn Sri Andalas,Klg Selangor...
Kini kami bertiga beradik kecuali Ijam telah berkeluarga...rasa2nye tak lama lg la turn Ijam hehehe...insya-allah thn dpn kot ! Finaz plak tak lama lg nak jd "mama"...insya-allah April ni !

Aku stay kat Bdr Bukit Tinggi 2 Klg, manakala Amril di Cheras, Finaz plak kat Batang Kali dan Ijam masih stay dgn ayah n mama di Andalas...iye la,sementara Ijam masih blom berkeluarga ni elok sgt la dia tlg tgk2kan ayah n mama tu...wlwpun kami masing2 dah berjauhan tp sebulan sekali kami akan balik berkumpul di Andalas utk melepaskan rindu huhuhu..

Aku sorang mama kpd 2 org anak, Ochia n Imran (adik)...suamiku (EY) sorang suami yg caring,loving dan b'tanggung jawab...kami bernikah pd 31hb Mei 1996 bersamaan dgn 13 Muharram 1417...tanggal 28hb November 1997 Ochia, permata hati pertama kami lahir ke dunia ni...disusuli dgn Adik 3 thn kemudian iaitu pd 15hb Ogos 2000 !

No comments:

Post a Comment