Sunday, February 22, 2009

experiment...!!

ni experiment Ochia,bkn aku....Ochia kena buat experiment sekolah utk subjek science...
dia diarahkan oleh cikgunye utk tanam pokok dari kacang hijau...kena tanam dlm 2 bekas di mana satu bekas tu cuma ade 2 biji kacang hijau je berbanding dgn satu bekas lg yg harus dipenuhkan dgn kacang hijau (kira byk laa..) Ochia tgh belajar science yg topiknye :

"COMPETITION AMONG PLANTS"

..so ni la hasilnye selepas 10 hari...tumbuh segar kan?? (ni bekas yg penuh dgn kacang hijau)


...ni plak hasilnye bekas yg cuma ade 2 biji kacang hijau tu...tumbuh subur gak


hmm...Ochia citer bila balik dari sekolah keesokkan harinye cikgu dia puji dgn hasil tanamannye tu...cikgu kata tanaman Ochia yg nampak 'menjadi' compared to kwn2 dia yg lain...dlm ati aku berkata,mcmane tak tumbuh elok,dah hari2 Ochia dok belai2 pokok2 dia tu sebelum gi n balik sekolah sure dia akan siram air...mlm pun sekali lagi bagi pokok tu minum....smp aku pun Ochia bagi duty suruh letakkan pokok2 dia tu kat panas matahari sepjg dia takde (gi sekolah) hehehe...

wlwpun begitu,kiranye aku bangga gak la dgn Ochia sbb dia dah bleh buat keje2 gini tanpa bantuan dari sape2...coz slalu tu mesti dia mintak tolong itu ini dari aku,ayah or adik dia...
harap2 dia akan berterusan rajin camni....









No comments:

Post a Comment