Sunday, February 1, 2009

Citer Ochia di Hari Wilayah !



Hmm,nama je cuti tapi tidak bagiku....tak kira la cuti wilayah ke,raya ke bgn pagi mesti kena siapkan b/fast utk familyku yg tercinta...tp hari ni aku decide utk beli je b/fast sbb Ochia ade tuisyen pg nih...klau aku bgn awal sket mmg sempat nak masak tp ntah camane lepas subuh td aku bleh terlelap balik hehehe....sedar2 dah pkul 7:30 pg...kelam kabut la bgn...tuisyen Ochia kul 8:45 pg...so,aku beli nasi lemak n kuih sket as b/fast kami pg nih...alhamdulillah kenyanggg !


Lepas antar Ochia aku mcm biase settle kan keje2 umah...abt pkul 12 pm aku pun relax jap. aku decide nak baca paper yg ku beli pg td,tp terbantut sbb Finaz plak kol....Finaz dah kat Btg Kali,mlm td dia balik coz pg ni hubby dia dah start keje after seminggu cuti CNY....dlm mase aku seronok sembang2 dgn Finaz tiba2 Ochia kol hp suruh jemput,Adik yg jwb kol kaklong dia...so aku mintak la tlg hubby gi jemput....dlm pikiran aku dok ingat maybe class tuisyen hari ni abis awal....mase tggu hubby n Ochia balik ayah kol tanya aku kat mane sbb Ochia dah tak thn sgt sakit perut ! alahai,tak sihat rupanye anak dara aku tu...aku bgtau la ayah yg hubby dah on the way ke tuisyen centre...ayah sempat bisik kat aku "maybe Ochia nak period kot"..dusss,tiba2 berderau darah ku...tak lama pastu hubby plak sms : OCHIA NAK PERIOD KOT !"...hmm, kedua2 atok n ayah Ochia really dah pikir ke arah tu padahal aku yg kat umah nih buat2 relax....tp aku pasti blom masenye lg Ochia nak ke arah tu....


Smp je umah aku tgk muka Ochia pucat...msuk je umah trus Ochia peluk aku dgn eratnye sob sob..aku cuba control keadaan...Ochia ckp dia sakit perut n blakang..aku picit2 perut dia,kot2 sakit tu kat belah kanan mungkin appendix ! tp sangkaanku meleset,sakitnye kat area tgh perut..hmm,aku bawak Ochia gi toilet suruh dia buang air klau ade rasa nak buang laa...at the same time aku xplain kat dia psl period...nmpk Ochia relax sket bila dgr xplanation aku tu..kuar dr toilet Ochia ckp takde ape2 tp dia rasa mual2 nak muntah ! aku suruh dia muntahkn aje tp dia ckp tak bleh ! so, aku dah bleh agak maybe ni penyakit perut dia msuk angin so cepat2 aku bg ubat thn muntah...at the same time bila aku amik temperature dia ade slight fever 38.5 degree celcius...dgn pantasnye aku bagi skali ubat demam...after that,Ochia rest sambil tgk citer "SLUMDOG MILLIONAIRE" yg hubby aku download dr internet...not bad gak citer dia...


Ochia ckp dia nk mkn bubur..so ke dapur la aku masak bubur versi Wan Samsiah...goreng n blend ikan bilis mkn dgn kicap...lepas mkn Ochia tido...alhamdulillah,bgn dr tido nmpk Ochia dah bertenaga sket...so,aku suruh dia mandi supaya nmpk lebih segar ! Lagipun insya-allah lepas maghrib we all nak ke Andalas,nak jumpa Amril n family yg akan balik ke Cheras mlm nih...sambil tu bleh dinner sama2 hehehehe....

p/s: gambar Ochia dgn Ustazah Nazariah di S.K.Convent (2),Klg...

SELAMAT HARI WILAYAH UTK SMUA WARGA WILAYAH PERSEKUTUAN KL,PUTRAJAYA & LABUAN !!!

No comments:

Post a Comment