Tuesday, November 2, 2010

My toe injured !!!


Adoiii mak,sakitnyaaaaa !!!
Hah ! camtu la lebih kurang luahan/keluhan hati dari seseorg yg tgh menanggung sakit,iye tak?? Begitulah juga dgn diriku....jari kakiku dah 2 minggu sakit !
It happened lebih kurang last 2 weeks. What had happened to my toe?? Klau aku citer,sure korang tergelak punya hohoho....but my 4th toe injured due to the wooden chooping board dropped onto it ! Kelakar kan?? Tak kisah la korang nak gelakkan aku tapi itulah hakikatnya yg telah terjadi ke atas jari kaki kananku huhuhu....
Aku tak perasan yg chopping board tu tak balance letaknya. Rasa2 aku kedudukannya dh stabil. Dah la mase tu nk cepat,so kira kelam kabut sket la huhuhu...Apalagi,timpalah ia di atas jari kakiku....Mula2 kena tu mmg takde rasa sakit langsung ! Tapi,the next daynya,Tuhan je yg tau...siap bengkak jadinya ! Aku tak terus ke klinik sebaliknya seminggu lepas tu barulah aku gi jumpa doktor.
Doktor kt klinik advised aku suruh gi buat x-ray. Memandangkan kt klinik tu takde servis x-ray utk kaki so doc tu referkan aku ke Pantai Medical Centre. Alhamdulillah,no fracture detacted on my toe instead ade blood clot plak. "Ooo,ptutlah sakit....ade darah beku rupanya,bisik hati kecilku"...
So,doktor pun supply me gel(utk sapu),soft cold/hot pack & ubat bengkak dan tahan sakit...
...bermulalah episod aku 'membelai jari kaki' hahahaha....
p/s: setakat entry ini ditulis, alhamdulillah bengkak dah susut sket dan sakitpun dah kurang...

No comments:

Post a Comment