Thursday, November 11, 2010

Kek coklat 'instant' !!!

Hahaha....dgr tajuk je dah kelakar kan ??? Tapi itu lah hakikatnya.....

Kali ni citer Adik plak ! Selasa kelmarin (9/11/2010),kelas Adik ( 4 Berlian) buat jamuan kelas sempena akhir tahun. Before that (minggu lepas) Adik pun dah bgtau aku pasal ni dan Adik pun dah mintak aku tlg buatkan 'Nasi Goreng Kampung' utk jamuan dia nanti. Aku pun setuju lah ! Iye la, bkn susah pun menu yg Adik nak tu....

Bahan2 utk masak Nasi Goreng Kampung tu pun aku dah siapkan. Tinggal nak masak je lepas Subuh hari Selasa lepas.

Tup tup....lepas Maghrib hari Isnin (8/11/2010), bleh Adik bgtau aku yg dia tak jadi nk bwak Nasi Goreng Kampung sepertimana yg dia dah plan tempohari ! Hah,terkejut beruk la aku !!! Aku tanya Adik knape di saat akhir Adik tukar pikiran. Adik ckp dia malu klau nak bawakkan mknan utk satu kelas. Dia ingat nak bawakkan utk kwn2 rapat dia aje. Aku ckp,mane bleh camtu....Dia still taknak jugak....huhuhu

Pujuk punya pujuk, akhirnya Adik agreed utk bwk mknan tapi dgn syarat mknan ringan; like kuih muih ke snack ke etc....adohaiiii,camtu la plak huhuhu....sedang aku nak carik mknan ape nk bwk,suddenly Adik come out with an idea !


Adik : Ma, ape kata boleh tak klau Adik nak bwak kek coklat?
Aku : Hah ! Kek Coklat ??
Adik : Knape ma? tak boleh ke? Kek coklat mama kan sedap....
Aku : Bkn tak boleh tp kalau mama nak buatkan mmg dah tak sempat la,Dik. Mama pun tak prepare nak buat tu. Lagipun bahan2nya tak cukup. Butter takde !
Adik : Ni ade butter...(sambil bkak peti ais n tunjuk Vitalite,butter yg mkn dgn roti)
Aku : Adik ooiii....butter ni mane bleh buat kek. Nak buat kek kena guna butter yg mmg khas utk buat kek....mcm buttercup tu...
Adik : Ooo...camtu ke?? (sambil garu kepala....dan muka pun dah start nak monyok !!!)
Aku : Camni la..(kataku cuba nk memujuk).....bleh tak klau mama beli aje Kek Coklat??
Adik : Beli...oklah,boleh ! Tapi Adik taknak kek coklat yg kat Tesco,Giant tu....ala,kek yg bila mkn dia berderai2 tu....
Aku : Uikkk!!!! Sabo aje la (dlm hatiku)...Ok la,nanti mama carikkan kek coklat yg moist tu, boleh ke??
Adik : Ok,boleh sgt2......
Aku : !@#$%%^^@#!#(U(!*U)))(*&^#%%%#$ (High taste gak demand Adik ni huhuhu)


So,inilah 'American Chocolate Cake' yg sempat aku grabbed from one of the Bakery shop near my house ! I managed to buy 3 loaves ! Bila dah potong kecik2 ckup la utk the whole class Adik yg 40 org tu hehehe....Alhamdulillah, Adik ckp respon dari kwn2 dia, kek ni sedap & sekelip mata je dah licin dari pinggan hehehe....sampai Adik pun tak sempat nak rasa. Takpe dik, insya-allah nanti mama beli lg utk Adik plak ye....hmm,mmg btul pun sedappppp coz aku pernah taste it before...





No comments:

Post a Comment