Tuesday, October 12, 2010

Hanger Tudung


Sejak dah byk collection aku pada tudung ber awning ni, tiba2 dtg masalah nak menyimpannya hehehe...klau tudung bawal yg biase tu or tudung2 lain yg tak ber awning, cara simpannya lepas basuh dan gosok, letak kat hanger dan sangkut dlm almari baju. Tapi bila aku buat cara yg sama utk tudung2 awningku, sah2 awningnya akan klep pet pot (hahaha,bahasa aku tu...yg bermaksud renyuk,komot...) Bila nak pkai jenuh la btul2kan awning tu dgn tgnku ini huhuhu.....

Ekceli,dah lama dah aku nampak hanger utk tudung sebegini...nampak kat mane lg klau bkn kt facebook !! Ramai yg dah jadi peniaga kat facebook tu hehehe....For info, aku ni fan tudung online kt facebook tu....itupun my sis,Finaz yg suggest kan....lama gak aku usha2 hanger ni. tudung online jual RM25/piece, with 28 holes...aku pun tak pasti samada mahal atau murah harga tu....

Nak puaskan hati,aku pun pergi la ke Tesco, Bkt Tinggi. Kat Tesco pun ade gak org jual tudung tapi aku tak perasan plak samada diaorg ade jual aksesori mcm hanger ni...So,aku pun singgah la kat booth tudung Zura yg kat ground floor Tesco. Mmg aku ni pelanggan tetap si Zura,penjual tudung tu hehehe...bila aku tanya,rupa2nya Zura ni takde jual aksesori tudung. Dia cuma jual tudung & selendang je..tapi katanya klau aku berminat dia bleh tlg order kan...

Later,aku pun beralih ke Tingkat 1,Tesco. Aku tak pernah pun beli tudung kat sini tapi aku perasan stall ni ade tergantung hanger tudung yg bulat2 tu....so,aku pun bertanya la ape yg ptut kat si penjual. Sah la, mmg utk dijual hanger tudung tu...harganya sama mcm yg tudung online jual ! Hmm,klau harganya sama,baik beli je coz klau beli melalui tudung online tu kena tambah duit postage (RM6 klau tak silap aku). Aku balik dulu, tak terus beli dgn niat insya-allah 4,5 hari lg baru la nak beli....

Tup tup....2 hari lepas tu aku terbaca kat facebook Finaz ade org tagged dia under the name : Multipurpose Hanger ! Ade photo hanger tudung yg aku nak tu....tapi yg ni lg murah; RM20...lubangnya sama 28 lubang !! uisshhh, ade lg murah rupanya. Mcm ni aku kena survey2 lagi hehehe....alamat Multipurpose Hanger ni kat Teluk Pulai,Klang rupanya..dan yg paling mengejutkan rupa2nya ownernya adalah kawan Finaz (junior mase kat mane ntah...). Norma namanya...tertulis kat situ klau beli 3 free postage. Hmm,buat ape nak postage2 klau aku bleh jumpa dia kat mane2 di Klang ni lg senang. Nak dijadikan citer, Finaz dan Mama pun interested to have it. Ok la, aku terus order 3 sekaligus hehehe....


Inilah dia hanger tudung yg aku sebut2 tu...dia ade byk color tp aku pilih color ni. Aku jumpa Norma ni kat Dewan Hamzah,MPK Klang. Pagi2 dah buat appointment nk jumpa, Norma pun agreed sbb mmg time tu dia nak gi keje dan dia juga akan melalui jln Dewan Hamzah tu....At last, harga hanger tu jadi RM19 ! Kira diskaun RM1 laa......


Sampai je rumah,dgn excitednya aku terus testing letak smua tudung2 awning aku kat hanger ni...wah ! dah mcm butik plak bilik aku jadinya hehehe.....iye la,bila dah tergantung kemas dan rapi mcm penjual tudung pun ade gak hehehe.....

Tapi,aku rasa terkilan gak bila kat Pasar Borong GM @ Bandar Botanic hanger yg sama dijual dgn harga RM15 !!! uwaaaaaaaaa....

No comments:

Post a Comment