Sunday, September 5, 2010

Jiranku oh Jiranku...

Hmm...tak tau,nak marah ke or nak buat tak tau aje...maklum la bln2 pose ni malas la nak keruhkan keadaan huhuhu...

My neighbour ni (bg sape2 yg dh sedia maklum dgn perangai dia,paham la)..mmg one kind sket peel perangai dia..both of them,baik the wife or the husband mmg takde semangat kejiranan langsung ! And even from my point of view,diaorg ni tak boleh duduk dgn komuniti yg berjiran..as per the husband pernah ckp yg dia prefer stay kat kampung instead of housing area mcm skrg ni..Huh! apalagi...pindah aje la,buat sakit hati je klau tak bleh nak get along dgn jiran2 yg sedia ada skrg ni (kata hati kecilku)...

Byk perbuatan diaorg yg tak menyenangkan kami tp cukup la cerita pasal karpet ni aje...every month the wife akan jemur karpet dia kat antara pagar rumah dia dan aku..I don't mind la jemur karpet ni coz aku pun once a week pun akan jemur karpet bila time aku ngemas living hall aku tapi aku tak biarkan selamanya kat pagar. About 2,3 jam jemur dgn segera aku akan angkat karpet tu masuk ke dlm rumah dan lagi aku jemur pun kat gate bukan kat pagar mcm dia. But not for her, macam ni la kedudukan karpet dia for about a month !!!


Ni,sepjg bulan pose...agaknya keletihan or tak cukup tenaga agaknya...macam ni plak rupa karpet dia tersidai kat pagar antara rumah aku dan dia..........



Korang bleh tahan ke dgn pemandangan macam ni all the time ??? Pot pet pot pet..mulut aku membebel...tp hubby ckp : SABAR LAH ! Selama mana nak sabar?? rasa mcm nak tolak je karpet dia tu sampai jatuh ! Takde la, kan nak raya ni...kasi cantik la pemandangan sekeliling rumah..jgn nampak sgt mcm rumah tinggal ! Aku pun pose gak tp takde la sampai buat keje macam takde tangan !!
Isshhkkk....gerammmmmm dibuatnya !!! Insya-allah, planning aku nak buat pagar akan dipercepatkan huhuhu....

No comments:

Post a Comment