Sunday, June 13, 2010

Majlis Khatam Al-Quran & Kenduri Doa Selamat : OCHIA & ADIK

Salam...anda sekluarga dijemput menghadiri "Majlis Khatam Al-Quran & Knduri Doa Slamat" anak kami : AININ SOFIA & MUHAMMAD IMRAN pd hari Ahad, 06/06/2010 mulai jam 11 pagi di kediaman kami : No.16, Jln Batu Nilam 33, Bdr Bkt Tinggi 2, Klang...TQ ( ELIAS & MUZLINA MUAZ )

Begitu la bunyinya jemputan kami utk Majlis ni...kami menganggarkan jemputan seramai 100 org tp base on the lebihan mknan aku rasa cuma 80 org je yg dtg ! Ada yg bg confirmation nk dtg tp tak dtg..hmm...takpe la,nk buat mcmana...musim cuti sekolah ni mmg ramai org buat kenduri ; especially kenduri kawen !

Food smua aku cater je...baju Ochia & Adik, goodies,khemah smuanya aku dh siapkan awal2...just 'mini pelamin' je last minit aku plan nk buat..ekceli Ochia & Adik tak setuju on this 'mini pelamin' tp hubby & me buatkan juga (without their knowledge hehehe)...iye la, nak bg kelainan la sket kan hehehe....

On Saturday, suddenly hubby tnya aku :

Hubby : "eh,PA system u ade booking tak?"
Aku : "hah ? PA system?? mane ade...ingatkan taknak.."
Hubby : "Takpe..u cuba tnya, klau available proceed je la "

Dgn pantasnya, aku pun call la one of the PA system company kt Andalas...(dgn harapan yg menggunung tinggi hehehe...) tp unfortunately, boss PA syatem tu informed yg PA system mmg ade tp org yg buat setting plak takde...smuanya sibuk dgn wedding reception kt Sg Buloh for 2 days ! Aiseyman..frust hubby ! Hmm,nk buat mcmane...klau booking last minute mmg la tak gerenti bleh dpt !

Ntah mcmane, hubby set his own PA system...rajin plak dia hehehe....so,settle satu masalah..

Mlmnya plak, rumah aku dah penuh..bro in-law from Kuantan smpai mase Maghrib...MIL from Kuala Kangsar,Perak plak smpai agak lewat sket, pkul 10 mlm..diaorg smua bermlm kt rumah aku laa...kelam kabut sket aku dibuatnya..coz diaorg pun tak inform bgtau nk dtg..sampai aku 'import' tilam dan bantal dari rumah Mama hehehe...

One day b4 the event (Saturday, 5th June 2010 ) :


- Mini pelamin was set on 05/06/2010 @ 11:30 pm ! -

- pahar bunga telur (green & white in color) -

- Ayahanda Muaz posing dgn bunga telur -

- Mama Shamsiah sempat jugak berposing wlwpun dlm keadaan letih ! -
On the real day ( Sunday, 6th June 2010 ) :

- My cousin, ILI & YANA from Kajang tgh breakfast..
menu : pulut kuning & rendang tok,sumbangan Mama...TQ Ma ! -


- My beloved auntie, CIKDAH with my dearest MIL
- My auntie, MAKCHU & my cousin, INN pun tgh breakfast (TQ for coming early in the morning ) -


- Ochia n her cousins with Wan Shamsiah -


- Adik with his uncle, AIDIL & cousin, ABG SAFUAN -



- Ochia & her cousin, AISYAH with their beloved MAKLONG -












Acara bermula tepat jam 11 pagi..Adik memulakan bacaannya...suara Adik terketar2, mungkin dia nervous kot...byk kali juga dia ditegur oleh Ustaz...nasib baik Ochia ok, boleh control perasaannya...Mereka berdua bergilir2 membaca surah utk acara Khatam Al-Quran, cepat la jadinya..dlm 45 minit kemudiannya Tuan Ustaz dah boleh baca doa...
Sebenarnya,kenduri doa selamat ni adalah khusus utk Adik yg akan berkhatan pd keesokkan harinya ; Isnin 7 Jun 2010 jam 11:30 pagi..mudah2an selamat la smuanya nanti...

Menu aku utk kenduri ini adalah nasi putih yg berlaukkan kari ikan tenggiri,ayam goreng berempah,sambal tumis sotong kering,sayur cendawan hitam,brokoli & tauhu jepun...air plak mixed air oren & sirap...fruits : oren and karamel as pencuci mulut..aku ade gak order karipap as extra kuih and my niece also gave choc cuppies...tidak ketinggalan agar2 roti from my biras, Kak Timah..thanks everybody !
















Menu aku utk kenduri ini adalah nasi putih berlaukkan kari ikan tenggiri,ayam goreng berempah,sambal sotong kering,sayur cendawan hitam,brokoli n tauhu jepun...air plak mixed air oren & sirap..fruits : oren and karamel as pencuci mulut (karamel ni yg abis dulu...licin ! ) aku pun ade order karipap as extra kuih..my niece also gave choc cuppies dan tidak ketinggalan agar2 roti from my biras, KAK TIMAH...Thanks everybody..!


- My cutie niece, BATRISYIA yg quite moody during the kenduri -


- My very simple goodies, assorted muffins & bunga telur -

Alhamdulillah,majlis berjln lancar till lewat ptg..berbanyak-banyak terima kasih utk mereka yg telah menghadirkan diri terutama utk my whole family,inlaws,aunties,uncles and other relatives...tak lupa buat jiran2 dan kawan2ku especially utk kwn lamaku yg sentiasa dlm ingatan, SITI YASMIN and her hubby, MD NOR yg sampai dlm pkul 4 lebih with one basket of fresh fruits !
THANKS A LOT TO ALL OF U ! INSYA-ALLAH ADE PELUANG LAIN, KITA JUMPA LAGI !


1 comment:

  1. Kami pun nak ucap terima kasih gak sbb dpt jemputan Na sefamili. Untung mai lewat2 ni, dpt lepak sembang lama2 skit esp dan Na dan mama Na. Makan pun boleh enjoy...

    ReplyDelete