Tuesday, May 5, 2009

DIARY 30 MAC 2009....

Pagi nih Ijam admitted to Sime Darby Medical Centre (formerly known as SJMC) due to
sakit perut dia...doc nak buat endoscopy laa..so,pagi2 dlm kul 7:30 am camtu dia dah kuar
umah dgn ditemani oleh mama & ayah....tinggal Finaz berehat kat umah...

Aku plak hari nih ade Hari Report Card kat sekolah Ochia,from 8:00 am- 11:30 am.... so,aku plan dlm kul 10 am baru nak pegi....




Hmm,tetiba dlm kul 7:50 am Finaz called...inform yg dia dah bleeding sket...hah??terkejut la
aku...aku tnya samada Finaz nak gi klinik ke,boleh la aku tlg bwkkan b4 aku gi sekolah Ochia..
Finaz ckp tak payah dulu,dia saje nak tnya...lagipun dia blom breakfast lg...so,aku pun suruh dia bfast n buat ape2 yg patut b4 gi hospital...1/2 jam kemudian,Finaz called lagi..this time dia btul2
mintak aku tlg bawak dia gi Hospital Razif...aku pun apalagi,trus la pecut gi Andalas...aku tinggalkan hubby n adik kat umah yg tgh bfast ! Aku ckp aku gi kjap aje...


Smp je Hospital Bersalin Razif,trus doc panggil Finaz masuk bilik dia..Finaz ajak aku masuk skali,so aku pun mintak la permission kat doc tu utk masuk. Aku dibenarkan masuk setelah aku introducekan diriku...doc on call mase tu is Dr Madhulika...terkejut besar aku bila doc bagitau yg bukaan rahim Finaz dah 4 cm !! apalagi,trus la admitted n doc ckp mmg hari tu gak Finaz akan bersalin. Jangkaannya dlm kul 4 ptg gitu....


Finaz dimasukkan ke Wad Perdana (bilik sorang), bilik 12 (dkt dgn nurseri baby)...dah settle dpt bilik etc aku pun trus called mama, to inform psl Finaz ni...malangnye mase aku called mama tu Ijam tgh operate...mama suruh aku temankan Finaz until saat Finaz nak bersalin...hmm,kat sape lg aku nak mintak tlg kjap sementara aku nak gi sekolah Ochia for her report card day dia?? tetiba aku teringatkan Cikdah. So,aku pun called la dia...Cikdah kata dia tgh bg wan mkn. blh dtg hanya dlm kul 11 lebih ptg..semetara tunggu Cikdah dtg,aku dgn pantasnye called sekolah Ochia just wanna inform yg aku tak dpt dtg Open Day M.G.S. hari tu..pihak sekolah memahami dan dgn senangnya aku dpt perlepasan (settle satu problem)...dlm kul 11 am Finaz ditolak masuk labour room wlwpun dia blom sakit lagi...Am sampai dlm kul 12:30 pm...


So,lps je aku jemput ank2ku from school abt kul 3 pm again aku ke Hospital Razif..Finaz masih blom sakit lagi...dipendekkan citer,elok je mama n ayah sampai kul 4:10 pm Finaz pun selamat bersalin...alhamdulillah it was a normal delivery with a baby girl weighted 2.94 kg...







Finaz tgh rest dlm bilik...dah pasang CTG n perut pun dah mula sakit sikit2 (like period pain)
tapi masih mampu tersenyum


Inilah baby girl Finaz & Am
(sori gambar a bit blur coz amik pakai h/phone)
















No comments:

Post a Comment