Thursday, July 8, 2010

Toy Story 3

Ekceli,entry ni aku dah post lama dulu tp tu la tak sempat nk publish ! Sorry ! Tapi tak kisah la ye, wlwpun citer ni dah basi aku still nk share dgn korang kt sini hehehe......





Last weekend, Saturday 3rd July 2010 around 10:15 pm we all tgk movie Toy Story 3 at TGV Aeon Bkt Tinggi...Fuh, nasib baik sempat tgk coz member aku ckp citer ni mgkin dh abis coz dh lama sgt ia ditayangkan (since 17th May 2010)...Ochia & Adik requested nk tgk 3D version...




So,for the 1st time kt M'sia ni (tp kt Japan dulu dah pernah experienced 3D movie ni....) we all tgk wayang in 3D version ! Mase kt Japan dulu, spek 3D tu jd hak milik after selesai tayangan wayang...but not here in M'sia ! Selesai je movie,dah ade staf TGV tunggu kat pintu nak keluar. Meaning kena pulang la spek 3D tu..mencebik je Ochia n Adik sambil membebel kt aku : "Dah la byr mahal,spek pun kena pulang...kat Jepun dulu, spek ni kita bwk balik kan? !!!#$%%% Aku just respon to them : M'sia lain, Jepun lain...kita dh kt M'sia kan,so ikut je la peraturan kt M'sia ni ! Mendengar jawapan aku tu,baru la diaorg senyap. Tanda paham la tu hehehe.....

Back to TOY STORY 3 ni, citernya not bad la for family viewing wlwpun ianya dlm bentuk kartun. Sikap tolong menolong,kasih mengasihani,prihatin terhadap masalah org lain telah diserapkan di dlm movie ini...secara tidak langsung, smua nilai2 murni ini dpt diambil dan dipraktikkan oleh kanak2,termasuk dlm diri anak2ku juga.


Kalau nk bg rating, aku bleh bg 4.5 out of 5 :-)



No comments:

Post a Comment