Tuesday, December 22, 2009

Kuali oh kuali....

Salam....

Maaf kerana agak lama menyepikan diri dlm dunia blog ni..bkn ape,kesibukan sempena cuti sekolah ni mengatasi segalanya hehehe...nama je cuti sekolah,tp tak cuti pun ! lagi sibuk dan penat ade laa huhuhu....

Aku mulai dgn coretan kuali bknnya ape...just aku teruja dpt kuali ni dgn harga yg murah sgt..itupun biras aku,Kak Timah yg tlg belikan...dia ni rajin gi tempat2 yg ade hsehold sale ! So, pd 1/12/09 tempohari dia telah berkunjung ke Stadium Shah Alam coz kat sane ade Metrojaya Hsehold sale ! Biase la kat Stadium Shah Alam tu slalu ade aktiviti2 sale mcm nih hehehe...

Kak Timah called aku tnya nk tak kuali non stick?? harga turun dari RM129 ke RM39 !!! Tanpa pikir pjg,aku agreed la suruh Kak Timah belikan aku satu...iye la,bkn senang nk dpt harga cmtu utk kuali non-stick kan..so,Kak Timah pun berhasil mendptkan 2 biji skali,utk aku dan dia juga hehehe....

Selang beberapa hari Kak Timah dtg umah hantarkan kuali tu coz aku tak berkesempatan nak gi amik kt umah dia di Shah Alam...telek punya telek rupa2nya bkn non-stick pan...adohai,kami tertipu rupanya huhuhu...Kak Timah pun said sori to me coz dia dh tersalah beli..maklum la mse nk beli tu berebut2 dgn sekumpulan surirumah yg lain tanpa check btul2...nampak dr jauh,mmg mcm non-stick !

Anyhow,aku n Kak Timah tak menyesal beli kuali ni,wlwpun it's not spt ape yg kami hajatkan hehehe..at least,bertambah la collection kuali kami hehehe....dh try masak guna kuali ni,mmg berbaloi2...slain utk menggoreng biase,blh juga utk steam,stew,deep fry and stir fry ! it's a multi-purpose kuali...

Thanks a lot Kak Timah ! lepas ni blh la tlg belikan lg bila2 ade sale brg umah/dapur hahaha...jgn serik ye !


No comments:

Post a Comment